Kerge ülevaade logo kohta.
Mis ta võiks olla, mis ta peaks tegema ja kuidas seda teha.
Disaineri jaoks tähendab logo KÕIKE. See peab olema 100%, rääkima lugu ja olema justkui ühendav lüli brändi ja kliendi vahel. Logodel on alati olnud tähendus – tõsi viimasel ajal on märgatavalt tekkinud logosid kus see on madal või lausa puudulik. Maailmas kus vesi voolab pidevalt ühes suunas ehk siis kus minnakse alati kaasa mainstream trendidega võiks hea disainer aru saada, et tegelikult on kasulik ujuda vastuvoolu. Miks? Disaineri töö üks osa on luua midagi uut, midagi erinevat ja midagi silmapaistvat. Kohas kus kõik teevad valgeid ruute ja ringe ei ole mõistlik sinna juurde lisada ühte veel ning loota edule. Kindlasti ei too logo Teile edu, sest tegelikult toob edu töö, aga selle edu võime tegelikult sümboliseerida logoga, sest siitmaalt edasi tuntakse Teid juba nägupidi – logo järgi.
Aga esmalt kui kaevame väga sügavalt peaks iga ettevõtja endalt küsima – mida ma teha või saavutada tahan? Kas ma tahan luua brändi, mis sööbib mällu ning millest saab ettevõtte nägu või soovin ma teha tavalist suunaviita, et tuntud poeketti külastav inimene teaks, et ma müün siin lilli? Logo kindlasti ei tohiks olla keeruline, aga logo ei tohiks ka olla tegevuse nimi valatud Montserrati ülikonda. Logo võiks edasi kanda mingit tähendust, mingit elementi teie tegevusvaldkonnast või mingist seosest kasvõi naabrikassiga – see annab Teie tegemisele taustaloo ning tähtsuse. Kõik sellised elemendid aitavad Teid hiljem terviku kokkupanemisel, sest logo on tegelikult üks osa ettevõtte välimusest. Me saame mingit elementi kasutada reklaamidel tähelepanu tõmbamiseks, reklaampildi maskina või kasvõi luua negatiive. Vaadake enda valdkonnas ümber ja vaadake kas märkate elemente konkurentide logodest? Kui leiate neid, siis tea et selle logo taga võib olla sadu töötunde, et luua seda mis see olema peaks. Aga kõik need töötunnid on nüüdseks konverteeritud ümber eduks – sest kõik teavad kellega on tegu.
Võtan siinkohal õhust ühe mõtte – kullerid. Koorekihti kuulub täna ca 5-6 ettevõtet, aga tegelikult on kullerettevõtteid sadades kordades rohkem. Miks? Sest Janek Paldiskist leiab, et ei ole mõtet raisata seda raha sellise asja peale, kuid samal ajal tuli Janis Lätist teadmisega, et turult suure ampsu kättesaamiseks on neil vaja logo, värve, tüpograafiat ja äratuntavat reklaamikeelt (eelnevalt mainitud “tervik”). Niiet kas Teie soovite olla Janek või Janis?
Aga kuidas siis teha parimat logo? Tegelikult sellist asja ei olegi olemas, sest aja möödudes on hea logo see mille järgi tuntakse Teid ära – seal ei ole parimat. Nike oli õigel ajal õiges kohas, tegi oma “koma” ära ja täna enam ei taha keegi kasutada isegi kaugelt lähedast stiili.
Meie näiteks võtame paberile Teie soovid, vaatame mida teevad konkurendid, kuidas oleks võimalik “ujuda vastuvoolu”, otsime seda elementi ning loome Teile erinevad variandid lähtuvalt eelarvest. Samuti täna me ei soovita teha ainult logo, vaid teha kasvõi minimaalse CVI. CVI ehk Corporate Visual Idendity või brändiraamat. Paneme sinna logo kõrvale veel värvid, tüpograafia ning kõik Teie soovid. Tulevikus võite sellega lüüa vaibaks iga reklaamitegija ukse ja nõuda just seda, mis Te tegelikult olete.
Kokkuvõtvalt kui soovite pälvida tähelepanu ja heakskiitu näiteks investoritelt või pikaaegasetelt klientidelt, siis pane Canva kinni ning kirjuta meile!